tisdag 3 november 2015

Läst i oktober

Nu är årets andra höstmånad över, vart tog tiden vägen? Jag läste fem böcker och den största andelen av böckerna läste jag på läslovet, haha!

 
Först så läste jag Manifest för hopplösa, av Åsa Asptjärn, det är den fristående fortsättningen på Konsten att ha sjukt låga förväntningar. Jag tyckte den var bra, men inget speciellt, du får läsa mer i min recension.

Stephanie Perkins nya bok Lola och pojken i huset bredvid har jag också läst under månaden, den gillade jag men inte lika mycket Anna och den franska kyssen. Jag har recenserat den också.

Nästa bok jag läste var verkligen lärorik, youtubestjärnan Clara Henrys bok Ja jag har mens, hurså?. Den tog upp allt du behöver veta om mens och innehöll både fakta, listor och Claras egna tips. Vill du veta mer om boken kan du läsa min recension och intervjun med Clara.

Naturväsen och tidsresor är ord som beskriver Chokladtoppar och vätteljus, av Ingrid Jönsson bra. Den boken var spännande och intressant men lyckades ändå inte fånga mig helt.

Den sista boken jag läste var den bästa jag har läst på länge, Katarina von Bredows nya bok, Släppa taget. Det var en kärleksroman som var riktigt härlig. Den var bra skriven och händelserik och det var lätt att känna igen sig. Jag tror att jag kommer recensera den här boken snart, men en sak är säker, jag kommer läsa fler böcker av Katarina von Bredow.

Vad läste du i oktober? Har du något tips till mig? Vill du veta mer om de här böckerna så är det bara att kika in mina recension, för jag har recenserat de flesta!

Från när vi hade halloween i skolan!


5 kommentarer:

  1. läste också lola och pojken i huset brevid i oktober. gillade den jätte mycket och tyckte verkligt den var bra. har inte läst anna och den franska kyssen ännu men ska göra det snart tror jag. ett boktips är percy jackson böckerna, du kanske redan har läst dom men dom böckerna är så bra! har gjort ett inlägg på min blogg om den första boken om du inte har läst den ännu. kram sålänge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, läs Anna och den franska kyssen, den var sååå bra! Tack för boktips!
      Kramis <3

      Radera
  2. Hej Agnes! Kul att du tog dig igenom boken! Synd att du inte fastnade riktigt för den - men så är det ju med böcker. Ibland kan man inte riktigt sätta fingret på varför man gillar eller gillar mindre. Ha det så bra och fortsätt med din fina blogg! Jag är full av beundran över den proffsighet och lust till läsande som den utstrålar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Det var roligt att läsa den ändå! Vad roligt att du uppskattar min blogg! Jag vill gärna läsa dina kommande böcker också!

      Radera
    2. Läs gärna min recension som kommer ut snart!

      Radera