torsdag 22 oktober 2015

Ja jag har mens, hurså? - Recension

Ja jag har mens, hurså? är en facklitterär bok skriven av Clara Henry och utgiven på förlaget Forum. Du kan hitta boken hos Bokus och Adlibris.

I Ja jag har mens, hurså? Ger Clara Henry tips till alla livmodersbärare och andra varesig man är en soon-be-mensare, icke mesare eller erfaren inom ämnet. Du får både ta del av fakta och Claras egna tips. Kort sagt kan man säga att boken innehåller allt du behöver veta om mens samlat i en och samma bok! Att läsa boken får en verkligen att känna att mensen inte ska vara något jobbigt och pinsamt. För mens är ju något helt normalt som hälften av människorna i världen får.

Clara skriver med ett roligt och modernt språk, ungefär som vi pratar med varann, vilket jag gillar eftersom att det blir lite annorlunda mot de böcker jag vanligtvis läser. Boken varieras med flytande texter och listor och det gör det roligare att läsa. Jag tror också att sättet som boken är skriven på passar för dem som har det lite svårare med läsning. Jag gillar även med hur texten är skriven, det känns lite nytt och som en tidning och bilderna är roliga, mycket mer roligt skrivet än en vanlig faktabok. Jag rekommenderar verkligen den här boken till alla! Den handlar om ett viktigt ämne som många nog behöver mer kunskap om.

Jag ger Ja jag har mens, hurså? ger jag 5 av 5 ugglor.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar