tisdag 12 december 2017

Ett oväntat bokpaket och en och annan vinst - Bokhaul #14

För några veckor sedan fick jag ett mystiskt sms om att jag hade ett paket från Akademibokhandeln att hämta fast att jag inte hade beställt något! Jag funderade på vad det kunde vara och om de inte hade skickat fel. Men sedan fick jag också ett brev hem och när jag hämtade paketet var det ett stort paket fullt med böcker. Det visade sig att jag hade vunnit en PAX-tävling i Akademibokhandelns monter på bokmässan! Roligt! Idag tänkte jag visa er vad paket innehöll! 

Först och främst var den en PAX-vattenflaska och ett exemplar av den nionde PAX-boken Maran. Paketet innehöll också de två första delarna i Viveca och Camilla Stens trilogi om Havsfolket, Djupgraven och Sjörök. Den första delen har jag läst och den andra delen blev jag jätteglad över att få eftersom att jag så gärna vill läsa den! Wursten och Veganen av Åsa Asptjärn är en annan bok jag länge velat läsa och den fanns också med i paketet vilket jag blev överlycklig över! Jag älskar ju hennes böcker om Emanuel och den här verkar minst lika rolig. Det sista som fanns i paketet var Före och efter Klea av Jesper Danielsson. Den boken hade jag inte hört talas om innan, men det ska bli roligt att läsa den också. 


Jag har även vunnit en annan tävling på senaste tiden. På mitt skolbibliotek har de haft en julkalender med en fråga varje dag där man har chansen att vinna en bok. En av dagarna har jag vunnit och då vann jag boken Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan. Dock verkar det vara tredje delen i en trilogi men jag hoppas den går bra att läsa ändå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar