måndag 9 oktober 2017

Boksläpp för PAX Maran!

I lördags var det äntligen dags för boksläpp för den nionde och näst sista PAX-boken! I Mariefred var det PAX-fest med ballonger, böcker, ljudvandring och pins-verkstad! Nyheten för den här gången var även att det nu kommit en målarbok där man kan färglägga Henrik Jonssons bilder från de fem första böckerna i serien. Barn och vuxna hade kommit från när och fjärran för att vara med om boksläppet!

Jag kom till ett regnigt Mariefred på förmiddagen där jag skulle vara med och hjälpa till under boksläppet. Det släpades lådor fullastade med böcker och vi blåste PAX-ballonger. Redan vid kl. 10 när vi var på plats på Rådhustorget stod det folk och väntade ivrigt på att släppet skulle börja. När klockan var 11 och det var dags att sätta igång ringlade sig kön redan lång fram till bokförsäljningen. Jag stod och sålde böcker hela dagen tillsammans med två andra. Det var lite stressigt och kallt men också väldigt roligt. Jag fick möta många PAX-läsare och alla var otroligt glada trots att de hade fått stå länge i kö. De två första timmarna sålde vi böcker konstant och det verkade som kön aldrig tog slut, men suggestivt flyttades de över till signeringskön. På slutet var det bara några som kom då och då och ville köpa böcker men det var ständigt aktivitet på torget. Ingela Korsell och Henrik Jonsson signerade bok efter bok, det såldes t-shirtar, vattenflaskor och annat med PAX-tryck och pins tillverkades uppe i biblioteket. En rolig dag helt enkelt!

Kvällen avslutades med pizza hemma hos Ingela med alla som hade hjälp till under dagen! Jag hade jätteroligt och är så glad att jag fick vara med att hjälpa till och hänga med alla dessa härliga människor! Till er som är inte läst PAX än - ni har missat något fantastiskt. Jag har så mycket att säga om Maran, den är så himla bra! Och målarboken är jättefin!

Lugnet före stormen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar