onsdag 9 augusti 2017

När vi besökte bokhandlar i Stockholm

I lördags förmiddag satte jag mig på tåget mot Stockholm tillsammans med min kompis Sara. På tågstationen i huvudstaden mötte vi upp våran kompis Saga. Tanken var att vi under dagen skulle besöka bokhandlar, men vi började med lite andra affärer i gallerian. På väg till Urban Outfiters hittade vi Adlibris fysiska bokhandel och jag blev väldigt uppspelt. Det var en riktigt stor bokhandel med böcker ur alla olika genrer. Dessutom hade de även andra bokrelaterade prylar som koppar, teer och tygpåsar vilket jag tyckte var roligt.



Vi gick också in på Akademibokhandeln, där köpte jag ett jättefint kollegieblock som jag ska ha till skolan och Good night stories for rebel girls. Den boken är fylld med 100 berättelser om olika fantastiska kvinnor! Jag har länge velat läsa den boken och när den fanns där slog jag till!



Efter en god lunch strosade vi lite på Drottninggatan och tittade lite på Drottninggatans bok och bild. Sedan åkte vi till Söder för att besöka den stadsdelens bokhandlar. Vi började vid Mariatorget och gick till Bokslukaren, men där var det tyvärr stängt vilket var synd. Så vi gick till Bysis bok och papper istället. Det var en jättefin bokhandel som dessutom hade ett helt rum med rea-böcker!






Därefter fortsatte vi till Söderbokhandeln som även den var mysig. En ganska liten bokhandel, men väldigt högt i tak. Här och var stod stegar så att man kunde nå till böckerna längst upp.



Sedan gick vi till The English Bookshop, men det var tyvärr också stängt. Vi tröstade oss med en glass från Coop som för övrigt också hade ett utbud av böcker! Haha! Jag gick runt och tog bilder på bokhandlarna under dagen och mina kompisar tyckte att jag skulle ta kort på böckerna på Coop också, så det gjorde jag!


Och det var det vi hann med! Vi tog en sväng till Vasastan också för Saga skulle hämta sina grejer hos sina kusiner som hon bott hos. Där hade jag och Sara tänkt gå till Stadsbiblioteket, men det hade tyvärr stängt. På tåget hem åt vi plocksallad och läste ur boken jag köpte, det var mysigt! Sedan var det slut på den braiga dagen i Stockholm och jag placerade mig i sängen med min Magnum-choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar