söndag 8 januari 2017

Vårens utgivning 2017

2017 bjuder på en hel del bra utgivning och idag tänkte jag skriva lite om de böcker jag är mest taggad på.

Bonnier Carlsen:
Vitormen, av Åsa Larsson, Ingela Korsell och Henrik Jonsson - Såklart är jag taggad på att få fortsätta läsa om Alrik och Viggos strapatser i Mariefred.

Rimligt lyckade ögonblick, Åsa Asptjärn - Tredje boken om Emanuel som jag hoppas på är lika rolig som de tidigare böckerna. Jag tror att den här boken kommer passa väldigt bra för mig just nu eftersom att Emanuel precis har börjat gymnasiet och det ska jag snart också göra.

Bille. Du är bäst, av Sara Kadefors . Det här är andra boken om Bille som bor hos en fosterfamilj. Jag har inte läst den tidigare boken, men tänker kanske göra det någon gång.

Rabén & Sjögren:
Rum 213, av Ingelin Angerborn - Boken kommer nu med filmomslag! Jag har läst boken för några år sedan och skulle gärna se filmen, dock verkar den lite läskig...

Ordbrodösen, av Anna Arvidsson - Den här boken är jag omåttligt taggad på! Den verkar så himla bra! Jag tror att handlingen kommer vara otrolig och även språket! Den ska tydligen handla om en släkt där alla kvinnor är ordbrodöser och kan styra andra människor med hjälp av det skrivna språket. Jag tycker att det låter jättespännande!

Monstret och människorna, av Mats Strandberg - Jag gillade den första boken om monstret Frank och nu kommer del tre.

Om jag får stanna, av Kajsa Gordan - Jag har läst ett par böcker av den här författaren tidigare som jag inte minns så mycket av, men vet att jag gillade väldigt mycket.

Tappa greppet, av Katarina von Bredow - Ni vet ju hur mycket jag älskar Katarina von Bredows kärlekshistorier och nu kommer ytterligare en! Hoppas att den är lika bra som de tidigare, om inte bättre. Bredow tyckt så bli bättre och bättre.

Saker ingen ser, av Anna Ahlund - Författaren till Du, bara släpper en novellroman om gymnasieelever, Karin Boye-citat och en hel del annat. Det kan inte bli annat bra!

Lilla piratförlaget/Gilla böcker:
Varulvens hemlighet, av Kristina Ohlsson - Det här är uppföljaren till Zombiefeber som ska handla om en brand.

Karta för förälskade & andra vilsna, av Johanna Lindbäck - Äntligen kommer en ny ungdomsroman av Lindbäck och den här verkar riktigt bra! Den handlar om Julia som tillbringar sommaren i stugan, medan kompisarna är utomlands, men så träffar hon Rasmus.

Oj, oj vad många bra böcker vi har framför oss! Jag är väldigt peppad på vad 2017 har att ge! Vilka böcker är du mest taggad på i år?

2 kommentarer:

  1. Åå är megapeppad på Saker ingen ser! Och Karta för förälskade och Ordbrodösen och Vitormen ... Så många bra som verkar komma!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Ska bli så kul att läsa alla nya böcker!

      Radera