måndag 26 december 2016

Hårda paket

Julen är i stort sätt över, det känns lite sorgligt, men jag är också glad, jag har haft en väldigt bra jul! Idag hade jag tänkt att berätta om de bokrelaterade julklapparna jag fick och gav bort. Jag fick inte jättemånga böcker faktiskt, men jag blev jättenöjd över dem jag fick och även alla andra julklappar.

Vi börjar med de två böckerna jag fick, det var två böcker jag jättegärna ville läsa och önskade mig. Först och främst Ingen normal står i regnet och sjunger, av Sara Ohlsson. Den fick jag av min farmor och låtsatsfarfar på juldagen och jag läste nästan en tredjedel av den under kvällen. Än så länge tycker jag om den och är jätteglad att jag äntligen får läsa den!

Sedan fick jag också Girl online Going solo, av Zoe Sugg. Jag har ju läst de två tidigare delarna av böckerna om Girl online som jag tyckte mycket om. Därför var det jätteroligt att få den tredje delen, hoppas att den är lika bra!


Av våra kompisar som bor i USA fick vi två böcker på engelska, Who is George Lucas? och Who was Sittig Bull?. Jag tror att det är böcker om två kända personer, så det blir spännande.

Dessutom fick jag två presentkort på Akademibokhandeln, så nu kan jag köpa massor av böcker!

Sist men inte minst till min favoritjulklapp! Jag och mamma ska på bokmässan nästa år! Gissa om jag blev glad?! Jag är sååååå taggad och längtar otroligt mycket!


Nu fortsätter vi med bokklapparna jag gav bort. Min 5-åriga kusin Tyra fick boken Sagasagor, av Josefine Sundström. Den verkar väldigt rolig och bra, jag tror också att den passar bra för Tyra! Jag läste ett kapitel för henne på julaftonskvällen och hoppas på att få låna den av henne snart!

Mamma hade önskat sig Elena Ferrantes Hennes nya namn, den fick hon såklart och mormor fick Augustvinnande De polyglotta älskarna, av Lina Wolff. Min 11-åriga lillebror Melker fick den nyaste Dagbok för alla mina fans-boken, Satsa allt. Till morfar köpte vi Jag är gud, av Stefan Schwarz och pappa fick Den förlorade cyklisten, av Lars Bengtsson.

Hoppas du har haft en fin jul och fått något du önskat dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar