torsdag 7 juli 2016

Läst i juni

Sommarens fösta sommarmånad är redan över. Jag har hunnit med mycket! Gått ut åttan, vant mig med sommarlov, badat, varit med kompisar, bakat, firar midsommar, tältat och badat igen! Roligt har det varit, men tiden går fort när man har roligt. Jag har läst en hel del, många långa böcker. Oftast läser jag böcker på 200-300 sidor, men den här månaden slank det med en på nästan 700 och 500. Så antalet böcker blev fyra men sidantalet är nog högt ändå! Många bra böcker blev det, sommarläsning när den är som bäst! 

Först och främst läste jag Azoria - Rubinprinsessans återkomst, av Kristina Suomela Björklund. Det var en lång fantasybok för unga. Den tog ett tag att läsa och var kanske inte en bok i min smak. Men för att vara i den genren tyckte jag om den. 

De två sista böckerna i serien Systrar i jeans läste jag också. Tredje sommaren och Fjärde sommaren. Perfekt sommarläsning och böcker man aldrig vill ska ta slut! 

En av månadens bästa böcker, kanske till och med den bästa var Anna Ahlunds kärleksroman Du, bara. Jag tyckte mycket om sättet den var skriven på och handlingen. Rekommenderas verkligen! Jag har även intervjuat Anna Ahlund om att skriva verklighetstroget, hennes kommande bok och hur hon arbetar med sina texter. Mycket inspiration i en och samma intervju! 

I juli fortsätter jag med min sommarläsning och jag har en hel del bra böcker att se fram emot! Bland annat en bok på engelska. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar