måndag 18 juli 2016

Att läsa om böcker

När jag var yngre läste jag ofta böckerna som jag hade hemma flera gånger om. Vi åkte till biblioteket kanske en gång i månaden och lånade böcker, men annars var det böckerna jag hade hemma som jag läste. Nu åker jag till biblioteket själv så ofta jag kan. Jag älskar miljön och så fort jag läst ut böckerna i min läshög vill jag låna nya böcker. 

Det jag tänkte skriva om idag är att läsa om böcker. När jag var yngre hade jag inte lika stor möjlighet att låna nya böcker hela tiden. Då blev det så att jag läste om många av böckerna i min bokhylla. Nu för tiden händer det mer sällan att jag läser om böcker. Det beror nog på att jag hela tiden har tillgång till nya böcker som jag inte har läst tidigare och att det finns så många böcker jag vill upptäcka. På min lista med böcker jag vill läsa finns nog över tjugo böcker. 

Men jag skulle väldigt gärna vilja läsa om en hel del böcker. Böcker jag verkligen älskade skulle jag gärna vilja läsa om. Och böcker jag gillade när jag var yngre. Jag tror att det ger mycket att läsa om en bok, man ser nog boken från en annan synvinkel och får uppleva boken på ett annat sätt. Det som kan vara lite negativt är väl att man vet exakt vad som kommer hända. De här böckerna vill jag läsa om:
  • PAX-serien
  • Astrid Lindgrens böcker
  • Sub rosa-detektiverna
  • Systrar i jeans-serien
  • Du, bara, av Anna Ahlund
  • Girl Online, av Zoe Sugg
Brukar du ofta läsa om böcker?



1 kommentar:

  1. Jag tänker alltid att jag borde bli bättre på att läsa om böcker, men alltid kommer det någon ny bok ivägen. Sen är jag ibland lite rädd att jag ska tycka sämre om en bok när jag läser den andra gången, haha! Fangirl är en bok som jag är sugen på att läsa om, samtidigt som jag just är rädd för att den inte är lika bra andra gången.

    SvaraRadera