torsdag 28 april 2016

Silvervinges hemlighet - Recension

Silvervinges hemlighet är skriven av Katarina Genar och riktar sig till barn mellan 9-12 år. Boken är utgiven hos Bonnier Carlsen och du kan hitta den hos Bokus eller Adlibris.

En kall höslovsdag följer Erik och bästa kompisen Alva med Eriks mamma på ett repotagejobb i ett gammalt ruggit slott. Där finns läskigt verkliga tavlor och ett hemligt rum som de inte får gå in i. Utanför slottet finns ett gammalt lusthus och därifrån hör Erik en melodi klingar... Under en murken planka i lusthusets golv finner barnen en stor hemlighet...

Jag gillade den här boken eftersom att den var väldigt spännande och hade en bra handling. Allting hängde verkligen ihop och jag tycker att det är så spännande att läsa sådana här berättelser. Den var liksom lite mystisk och det var kul att se hur ledtrådarna bands ihop. Men det var inte bara mystiska händelser i boken, den innehöll även tankar som ett vanligt barn kan ha. Jag tyckte också det var fint att man fick läsa om Eriks tankar om hur det är att växta upp utan en fadersgestalt.

Boken var ganska lik andra böcker i genren. Men om man gillar mysrysare och spännande böcker rekommenderar jag verkligen den här boken.

Jag ger Silvervinges hemlighet 3 av 5 ugglor eftersom att det var en bra och spännande bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar