lördag 2 januari 2016

Läst i december

GOTT NYTT ÅR! Kan ni förstå att ännu ett år har passerat? Inte jag! Idag tänkte jag berätta om böckerna jag läste under december. Jag läste självklart mest julböcker!

Astrid Lindgrens alla julberättelser är de allra bästa! De ger verkligen den rätta julkänslan! Jag läste en samlingsbok som heter Julberättelser. Den innehöll många olika berättelser med Lotta, Kajsa Kavat, barnen i Bullerbyn och alla andra fantastiska karaktärer som Astrid Lindgren har skapat.

I boken Julklappar läste jag många olika julberättelser, recept, pyssel och julsånger. Också den en härlig julbok med en salig blandning.

Mårten Sandéns underbara julkalenderbok Skorstensjul läste jag under hela december. Den var så bra och Lina Bodéns fantastiska bilder gjorde också väldigt mycket för julkänslan. Det var mysigt att läsa ett kapitel varje dag fram till julafton!

 
Augustprisvinnaren i barn- och ungdomskategorin När hundarna kommer av Jessica Schiefauer läste jag också under den gångna månaden. Den var lite jobbig att läsa på grund av ämnet, tyckte jag. Så den tog väldigt lång tid för mig att läsa. Men jag är ändå glad att jag läste boken.

En bok som jag läste under månaden var Flyga högt av Katarina von Bredow. Den verkligen älskade jag! Det var en jättehärlig kärleksbok som jag sträckläste när jag var sjuk.

I januari ska jag i alla fall läsa Hur kär får man bli? av Katarina von Bredow och min julklappsbok Let it snow. Sedan får vi se vad det blir. Hoppas du har fått en bra start på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar