tisdag 24 november 2015

Nytt i bokhyllan - Bokhaul #4

Idag tänkte jag berätta om några böcker som jag fått på senaste tiden.

När jag var i Stockholm fick jag boken Svart sommar av Åsa Anderberg Strollo. Jag tror att det är en övernaturlig bok för 9-12 men jag har inte läst den än. Min mamma läste den på vägen hem och sa att den var bra, så jag hoppas på det. Den verkar väldigt spännande. Den utspelar sig på sommaren, men det funkar nog att läsa den på vintern också. 

Den bästa urban-fantasy serien för barn är helt klart PAX och äntligen har den femte boken kommit, Gasten! Den är otroligt spännande och är skriven av Ingela Korsell och Åsa Larsson och illustrerad av Henrik Jonsson. Jag blev jätteglad när jag fick den för jag har velat läsa den ända sedan den kom ut i oktober. Jag har redan recenserat boken och här kan du läsa den. (Länk)

Fotspår i natten, av Agneta Strandberg är en bok som jag också fått på senaste tiden. Den handlar om Oskars jullov som inte riktigt blir som han har tänkt sig. Den utspelar sig i vardagen, men har ändå lite spännande inslag. Boken passar också jättebra att läsa nu när det närmar sig jul. Men mer om boken får du läsa i min recension som kommer snart.



Snart är det första advent och jag är så taggad på adventshelgen, då ska jag göra så mycket julrelaterade saker. För då är det äntligen jul på riktigt! På söndag kommer det ett julrelaterat inlägg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar