söndag 22 november 2015

A-Ö boktagen - Gråt och humor




Jag fortsätter med A-Ö boktagen och vill du veta mer omvad det är kan du läsa här.








G - Gråt. En bok som lämnade dig i tårar.
Tårarna slutade inte strömma när du läst den här boken.

Jag gråter sällan när jag läser böcker men en väldigt sorglig bok var Himlen börjar här, av Jandy Nelson. Den handlade om Lennie vars syster nyligen gått bort. För henne förändras världen helt utan sin syster och man får läsa om sorgen. Det är väldigt gripande beskrivet och får en nästan att gråta.



H - Humor. Den roligaste boken du någonsin läst.
Här strömmade tårarna av en helt annan anledning. Du kunde inte sluta skratta när du läste den här boken.

Böckerna jag kommer att tänka på när det gäller humor är Sune-böckerna av Anders Jacobsson och Sören Olsson som jag läste när jag var yngre. De skrattade jag högt till flera gånger, framförallt när pappa läste högt. Dem handlar om tjejtjusaren Sune och hans knasiga familj som är med om pinsamma saker. Händelserna är beskrivna på ett så roligt sätt och böckerna passar perfekt för högläsning! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar