tisdag 6 oktober 2015

Läst i september

I september läste jag inte så mycket, dels för att jag hade mycket med skolan och dansen men också för att jag inte hittade någon bok som jag verkligen ville läsa. Det var mycket i början av månaden, då började jag läsa en bok men jag tyckte inte om den så då testade jag en ny och så höll det på ett tag. Men det problemet löstes ganska snabbt när jag fick två recensionsexemplar hemskickade.

Så den första boken jag läste var Dolda tecken av Emma Askling som var en väldigt spännande bok. Den handlade om Fabian och Julia som på sportlovet får uppleva mystiska saker, men mer om boken får du läsa i min recension. Jag tyckte i alla fall om boken väldigt mycket!

Voodookvinnans hemlighet av Åsa Öhnell blev nästa bok. Det är en deckare, femte delen i serien KlaraBelladeckarna och även den var väldigt bra och spännande. Jag gillade den röda tråden i boken mycket, om du vill veta mer om boken kan du läsa min recension. Jag intervjuade Åsa Öhnell, författaren till boken nyligen, intervjun kan du läsa här.

Jag läste endast tre böcker under månaden och den sista boken var Du är ett geni, av Susien Nielsen. Den skulle vi prata om på BOOKworms bokcafé så det var därför jag läste den. Boken handlar om Stewart vars mamma nyligen dött och Ashley vars föräldrar har skilt sig eftersom att pappan kommit underfund med att han är homosexuell. Stewarts pappa och Asleys mamma blev då tillsammans och nu ska Stewart och hans pappa flytta in hos Ashely och hennes mamma. Stewart är en ganska nördig, smart kille som går på en skola för speciellt begåvade personer medans Ashley är den populära tjejen som intresserar sig för smink och mode. Det bästa med boken är att man får läsa ur bådas perspektiv. Men jag gillar bokens titel på engelska bätte: We are all made of molecyles, du förstår säkert varför om du har läst boken.

Hösten är ju den officiella vara-inne-och-läsa-med-en-kopp-te-och-en-filt årstiden så jag hoppas att jag får mer lästid i oktober. Då ska jag läsa Lola och pojken i huset bredvid av Stephanie Perkins, Ja, jag har mens, hurså? av Clara Henry, Katarina von Bredows nya bok Släppa taget och Prinsessan och mördaren av Magnus Nordin i skolan.

1 kommentar:

  1. Känner igen de där i bland när man inte kan hitta en bok som vill läsa!

    SvaraRadera