söndag 16 augusti 2015

Paris, Lola och jag - Recension

"Paris, Lola och jag" är skriven av Moa Eriksson Sandberg och passar för dig mellan 12-14 år. 

Huvudpersonen är med sin kompis Lola och hennes mamma i Paris. Där ser de höga torn och byggnader, äter crossianter och fantiserar om killar. Men mitt i allt det roliga tänker huvudpersonen på sin mamma där hemma, med sin nya kille och bebisen i magen. Tänk om mamma kommer glömma bort henne? 

Boken var skriven på ett annorlunda sätt. Det fanns inte riktigt någon handling. Man fick följa med dem i vad de gjorde i Paris, men det kändes liksom kortfattat. Om jag ska vara ärlig är jag lite besviken på boken. Men det kanske beror på förväntningarna jag hade innan. Jag hade trott att boken skulle vara ungefär som Moas tidigare böcker som jag gillade mycket. Men boken var ändå den var okej, den gick att läsa. Det var kul att läsa något nytt och annorlunda även om jag hade tänkt mig boken på ett annat sätt. 

Det som var bra med boken var att den kändes verklig och att man kunde känna igen sig mycket i tjejernas tankar och fantasier. Jag gillade också boken illustrationer och framsida. 

Boken gick väldigt snabbt att läsa eftersom att det var så pass lite text på sidorna. Den passar nog bra för de som inte vill ha en så lång och komplicerad bok att läsa. 

Jag ger "Paris, Lola och jag" av Moa Eriksson Sandberg  2 av 5 ugglor.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar