onsdag 1 juli 2015

Läst i juni

I juni har jag läst en del bra böcker! Sommarlovet har börjat men jag har inte kommit jättelångt med mina sommarböcker. Men jag är endå nöjd med min läsning för böckerna har varit bra och roliga att läsa!

I början av juni läste jag ut "Det händer nu", av Sofia Nordin. Eftersom att det är en väldigt bra bok som passar på sommaren tipsade jag om den i en bloggstafett som handlade om sommarböcker. Det inlägget kan du läsa här. 

Eftersom att jag inte hade någon bok att läsa så läste jag om en favorit jag har i bokhyllan. "Våffelhjärtat" av Maria Parr. Det är den perfekta sommarläsningen för dig mellan 9-12 år. Väldigt bra bok om två nioåringar som hittar på en massa bus. 

Förra sommaren läste jag en väldigt bra sommarbok, Systrar i jeans och därför ville jag den hör sommaren läsa den andra boken i serien den här sommaren. "Systrar i jeans Andra sommaren", av Ann Brashares var precis lika bra som den första boken och jag har skrivit en recension på den som kommer inom en snar framtid.

Jag har också läst en väldigt annorlunda bok än vad jag brukar läsa, nämligen "Prinsessan Ja!" av Patrik Stigsson. Det är en Sago-fantasy bok i lite skogsMulle-känsla. Snart kommer det komma en recension av boken.

Bara för några dagar sedan läste jag ut "Mysteriet i Skuggmyra", av Elsie Petrén. Den blev jag lite besviken på  och varför får du läsa i min recension som kommer om ett tag.

Den bästa boken jag läste i juni var Systrar i jeans Andra sommaren, det var en helt fantastisk bok som jag verkligen älskade! Jag rekommenderar verkligen den serien för den är så himla bra! 

I juli ska jag läsa lite mer sommarböcker som jag har lånat på biblioteket. Här kan du läsa ett inlägg om min sommarläsning. Jag hoppas att juli blir en bra läsmånad! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar