tisdag 14 april 2015

En bokbloggares hemliga liv - tag

Jag har har blivit taggad av Elvira på The world I live in (tack!) att göra en tag som går ut på att svara på frågor om bloggen och bloggandet. Så nu kör vi igång!


Jag snodde Elviras bild...


 1. Hur länge har du bloggat?
Jag startade en blogg i början av 2013 där jag skrev om alla mina olika intressen. Men efter ett tag kom jag på att jag ville blogga om böcker bara. Så jag skrev bara bokrecensioner på bloggen, men jag tyckte inte att bloggen var så fin och den liknade inte en bokblogg. Så i maj 2014 startade jag den här bloggen och då började jag skriva lite mer varierade inlägg om böcker och inte bara bokrecensioner. Så man kan säga att jag har bloggat i två år.

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Någon gång kommer jag säkert att göra det men inte inom den närmsta framtiden i alla fall.

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
Att få mejl eller kommentarer av någon som tycker om bokbloggen. Och när författare vill skicka sina böcker till mig. Och när man får böckerna i brevlådan. Och när man får läsa dem bra böckerna. Och... Det finns många saker! :)

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Jag vet inte... Kanske när man inte vet vad man ska skriva om och ett inlägg måste ut idag.

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Nja, mina rubriker beskriver bara innehållet i mina inlägg.

6. Finns det någon bokbloggare du beundrar?
Jag beundrar alla bokbloggare som jag läser bloggarna. De kommer på så många intressanta inlägg och är superduktiga!

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Oj, jag vet inte. Det skulle vara kul med vilken som helst! Det skulle vara roligt om en författare gästbloggade om kanske en dag i en författares liv.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck m.m.
Jag skriver oftast mina blogginlägg på helgen, under dagtid, iklädd sköna myskläder. Men jag brukar inte äta eller dricka någonting. Kanske vatten, eller godis om det är lördag. ;)

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Nja, inte så, ibland kan det vara svårt med vissa böcker men oftast inte. Jag brukar anteckna lite om boken under tiden jag läser den så att det blir lättare att komma ihåg.

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Den är jättebra!

11. Vilka taggar du för den här taggen? 
Alla som vill göra den och:

Sofies bokblogg

Bokugglan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar