söndag 15 februari 2015

Bokrelaterade händelser

Mitt liv består till mestadels av skolan, dansen, sova, äta, läxor, läsa, skriva blogginlägg och träffa kompisar. Men lite här och där petar jag också in andra bokrelaterade saker.

För ungefär två veckor sedan var jag på bokcafé på Eskilstuna Stadsbibliotek. Vi pratade om boken "Konsten att ha sjukt låga förväntningar", av Åsa Asptjärn, fikade och pysslade. Nästa bokcafé är 5/3 kl. 16-17.30. Så om du är 12-15 år och intresserad av läsning, kom! Se också till att ha läst boken "Avblattefieringsprocessen", av Zulmir Becevic.

Nu när det är sportlov finns det en hel del aktiviteter för barn och unga på Stadsbiblioteket i Eskilstuna. Jag ska på onsdag på skrivarstuga. Där får man lära sig mer om kreativt skrivande och det ska bli kul. Här kan du läsa om aktiviteterna.

I mars ska jag på bokkollo, då får man läsa, skriva och träffa nya kompisar. Vi kommer även få träffa författaren Ingela Korsell som har skrivit Pax-böckerna. Det ska bli riktigt roligt och jag lovar att skriva om det här på bloggen.

Ha ett trevligt sportlov! På tisdag kommer nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar