lördag 28 februari 2015

100 inlägg

Detta är mitt 100:de inlägg på den här bloggen som jag startade i maj 2014. Jag har tyckt att det har varit väldigt roligt att blogga och det har gått bra! Nu tänkte jag dela med mig om mitt liv med böcker.

När jag var liten läste mina föräldrar mycket för mig och det tyckte jag var roligt. Men när jag själv skulle lära mig läsa tyckte jag det var svårt. En sak jag kommer ihåg är att jag tyckte det var konstigt att två likadana ord kunde komma efter varann, inte tänkte jag på att det var en liten punkt i mellan. Jag tyckte inte det var det roligaste som fanns att läsa och gjorde det inte frivilligt. Men när jag gick i tvåan hände något. Jag började läsa de böcker jag hade hemma flera gånger och tyckte det var kul. Ibland lånade jag böcker av kompisar och favoriterna var bland annat; LasseMajas detektivbyrå, Regnbågsälvorna och Helena Bross lättlästa böcker.

Sedan fortsatte jag bara att läsa och jag har alltid haft en bok på gång sedan dess. Någon gång i månaden gick vi till biblioteket och lånade böcker. År 2011 uppnådde jag mitt mål att läsa 100 böcker under året. Tillslut blev det 108 böcker och det var jag väldigt nöjd över. Någon gång under 2011-2012 började jag även på Deckarklubben på Eskilstuna stadsbibliotek. Vi pratade om deckarböcker och löste deckarfall. Deckarklubben var något man längtade till. Ibland fick vi även träffa författare.

2013 startade jag en blogg där jag skrev om alla mina olika intressen; dans, böcker, pyssel och allt möjligt. Jag bloggade inte regelbundet och hade inte så innehållsrika inlägg. Det började mer och mer handla om böcker och i början av 2014 skrev jag bara bokrecensioner. Jag startade den här bloggen i maj och då tänkte jag att jag skulle blogga på båda bloggarna. Men det blev inga inlägg på den andra bloggen. Så jag bestämde mig för att bara blogga om bokrelaterade saker här. Det har varit väldigt roligt och lärorikt. Jag har försökt att få upp inläggen med jämna mellanrum och jag ser verkligen skillnad på mitt sätt att skriva i början av 2013 och hur jag skriver nu.

Läsning är fortfarande något jag brinner för och jag hoppas på att göra det resten av mitt liv. Just nu läser jag både barnböcker och ungdomsböcker eftersom att jag fortfarande känner mig för liten för ungdomsböcker. Det kan du läsa mer om i mitt tidigare inlägg.

Detta var alltså mitt 100:de inlägg här på bloggen och jag hoppas att ni gillade det!
Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Det är så kul att följa din blogg och du skriver så väldigt bra Agnes! Du har alltid en bok i närheten och har , som du skriver, alltid varit intresserad av böcker och det är mycket utvecklande! Tidigare hade du en bok som du skrev recensioner i (kanske fortfarande? ) Bloggen är ju ett perfekt forum :) <3 / farmor

    SvaraRadera