torsdag 28 augusti 2014

Min bokhylla

Jag har några hyllor framför min säng som jag har böcker på. Där har jag 103 böcker, längst ner har jag mest lite äldre böcker från när min mamma var liten. Fem-böcker, Kitty och Kulla-Gulla. I hylla i mitten har jag alla mina bästa böcker, till exempel Rubinröd, Petrinideckarna och böckerna av Ingerlin Angerborn. Högst upp har jag bara olika böcker; några Astrid. Lindgren böcker, en kokbok och några pärmar och så. 


Men alla mina böcker får inte plats i bokhyllan så i min hylla har jag två skåp längst ner. I det ena skåpet längst ner har jag mest böcker som jag tycker är bra men läst mer när jag var yngre, som till exempel Hotell gyllene knorren och Lassemaja detektivbyrå. Där har jag 58 böcker. 


Sedan i det andra skåpet har jag några andra böcker, det är mest lite äldre böcker. Det är 25 böcker där. Jag brukar också lägga mina biblioteksböcker där, när jag inte läser dem. 


Totalt äger jag 186 böcker och av dem har jag läst 124 böcker. Så alltså har jag 62 böcker att läsa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar