tisdag 26 december 2017

Hårda paket - Bokhaul #15

December betyder både födelsedag och jul för mig och såklart önskade jag mig flera bokrelaterade saker. I dagens inlägg tänkte jag berätta för er vilka bokrelaterade födelsedagspresenter och julklappar jag fick!

Jag firade min födelsedag tillsammans med mina kompisar i slutet av november och då fick jag en bok som heter Half bad av Sally Green. Den ska bli spännande att läsa! Av min kompis Sara fick jag också en bok med Edith Södergrens samlade dikter. Den tänkte jag läsa lite ur då och då, jag tror den är jättefin! Jag fick också en rosa muminmugg som var jättefin! Sedan firade vi med släkten några dagar innan jag fyllde och då fick jag Norra Latin av Sara Bergmark Elfgren som jag önskat mig. Den håller jag på att läsa just nu och tycker mycket om! Jag fick också ett presentkort på Akademibokhandeln.

På min födelsedag 20 december fick jag Den nya dagen gryr: Karin Boyes författarliv Johan Svedjedal. Det är en bok om Karin Boye som blev nominerad till Augustpriset. Den hade jag aldrig gissat att jag skulle få, men det ska bli intressant att läsa!


I julklapp fick jag inga böcker, men jag fick några bokrelaterade saker. Först och främst fick jag världens finaste lampa, en Mood book lamp. Det ser ut precis som en bok men när man öppnar den ser det ut som en lysande bok. Den är jättefin! Sedan fick jag en röd muminmugg med Lilla My på som jag önskat mig! Jag älskar muminmuggarna från Arabia, de är jättefina! Jag fick också en sak som man kanske inte skulle räkna som bokrelaterad, en light box. Det är en box där man kan sätta i bokstäver och bilda ord och meningar. Sedan lyser boxen och blir en fin inredningsdetalj. Jag kommer såklart att skriva bokrelaterade citat i den och därför räknar jag den som en bokgrej. Just nu har jag bara skrivit "A book is a dream" och då fick inte resten av citatet plats, "... that you can hold in your hand". Jag skulle vilja komma på något bättre att skriva, men det är svårt eftersom att det inte får plats en så lång mening. "When words written on pages are equally as impotant as oxygen" skulle jag helst vilja skriva, men det är lite för långt. Vad tycker ni att jag ska skriva där?




Jag är jätteglad och tacksam för mina julklappar och födelsedagspresenter! Hoppas ni också har haft en fin jul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar