torsdag 31 augusti 2017

Läst i augusti

Augusti var månaden då jag steg för steg kom till baka till vardagen efter ett långt sommarlov. Vi kom hem från sommarstugan där jag i stort sett ägnat alla min vakna tid åt att läsa och hemma hade jag plötsligt massor av annat att göra. I augusti började jag också gymnasiet, vilket var både spännande och lite utmattande. Mycket nytt skulle tas in och när jag kom hem från skolan på eftermiddagarna var jag väldigt trött. Så augusti blev inte den bästa läsmånaden, men jag har läste några böcker i alla fall och dem ska jag berätta om nu!

Föst och främst läste jag några bibliotekslån. Den första var Sanningar om maneter av Ali Benjamin som jag tyckte hade en fin handling men boken fångade mig inte helt. Nästa bibliotekslån var Vända världen rätt av Jennifer Niven. Jag har inte läst hennes tidigare bok som jag vet att många gillar men när jag såg den här på biblioteket var jag tvungen att låna den. Boken handlar om Libby som en gång var Amerikas tjockaste tonåring och Jack som är ansiktsblind och inte kan känna igen folks ansikten. De två möts och mycket förändras. Jag tyckte inte jättemycket om den här boken, den var rätt tråkig att läsa. Men jag läste ändå ut den rätt snabbt för att vara omkring 400 sidor. Det är ingen bok jag rekommenderar, men jag gillade omslaget!

I brevlådan i augusti landade En bästis, tack! av Emma Askling som jag läste en kväll och tyckte mycket om! Jag hade lätt att känna igen mig i den och tror verkligen att många i mellanåldern kommer att uppskatta den. Snart kommer en recension!

Jag fick också ett otroligt fin inslaget bokpaket i augusti och det innehöll Anna Ahlunds efterlängtade bok Saker ingen ser. En otroligt fin bok som jag verkligen älskade! Även den kommer jag att recensera inom en snar framtid. I fredags var jag på releasefesten för boken och hade jätteroligt. Jag är så glad att jag äntligen fått läsa Saker ingen ser, den var verkligen underbar!

I augusti har jag testat Nextory och det tyckte jag mycket om! Jag har lyssnat på några ljudböcker där som jag verkligen gillade! Jag tycker verkligen att ljudböcker är en sådan bra grej att lyssna på när man till exempel är ute och springer, promenerar eller städar. Det gör allt så mycket roligare! Ljudböckerna jag har lyssnat på i augusti är Lisbet och Smabakungen av Emma Karinsdotter och Hanna Gustavsson, Storlek 37 av Denise Rudberg samt Vänninnan av Densise Rudberg. Gillar verkligen Rudberg!

Under augusti har jag tragglat med tredje delen i After-serien När vi föll som är på nästan 900 sidor. Den har tagit ett tag att läsa och jag är inte klar med den än. Men i september ska jag banne mig läsa ut den. Jag håller även på med Good night stories for rebel girls som är en bok på engelska fylld av korta berättelser om fantastiska kvinnor. Jag gillar verkligen boken, men eftersom att jag tar några historier lite då och då tar det ett tag att läsa ut boken. Det är verkligen en bok jag rekommenderar och kommer skriva mer om här på bloggen! Annars i september hade jag tänkt att läsa några recensionsexemplar som ligger och väntar på mig och också försöka ta mig an någon bok ur läshögen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar