måndag 12 juni 2017

PAX-fest i Mariefred när Vitormen släpptes

Igår skrev jag om pressvisningen av nya PAX-ljudvandringen och nu tänkte jag berätta om boksläppet av Vitormen. I lördags Paxifierades Mariefred totalt och det kom barn från när och fjärran som alla längtade efter att få läsa Vitormen. Den åttonde boken i serien hade världspremiär och mellan 10-15 kunde man på Rådhustorget köpa boken och också få den signerad av Ingela Korsell och Henrik Jonsson. När jag kom till Mariefred tillsammans med min mamma och lillebror ungefär 9.45 ringlade sig kön till signeringsbordet redan lång. Där var alla böcker ur serien uppdukade som man kunde fynda till bra priser. På torget fanns även möjlighet att köpa t-shirtar smed PAX-tryck samt vattenflaskor. På biblioteket i rådhuset fanns också möjlighet att göra egna PAX-pins.








Jag köpte en PAX-tisha, en vattenflaska och gjorde pins på biblioteket. Då fick man klippa ut motiv som PAX-loggan, bilder på Alrik och Viggo och så vidare. Sedan använde de en pinmaskin för att sätta fast bilderna på pinsen. Det blev jättefint! Därefter tog jag med mig min mamma och lillebror på ljudvandringen. Det strulade lite med min lillebrors mobil så jag och mamma fick samsas om en. Annars var det roligt och de tyckte också att det var spännande. Dock rekommenderar jag att ha en telefon per person för att maximera upplevelsen. Det var tur att jag redan hade gått vandringen en gång. Läs mitt tidigare inlägg för att veta mer om ljudvandringen.


Jag (såklart iklädd PAX-tröja), mamma och lillebror Melker
på PAX-ljudvandring!
Resten av dagen hängde vi runt i Mariefred. Vi åt lunch på Gripsholms grillen, kollade i affärer, besökte biblioteket och gjorde fler PAX-pins. Jag köpte Nidstången på franska i Mariefreds bokhandel, den hette Les ténèbres avancent. Hoppas jag förstår något, haha! Jag träffade också några som jag hade mött på pressvisningen i torsdags, bland andra en från Mariefreds tidning.

En riktigt rolig dag fylld av PAX!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar