torsdag 22 december 2016

Två sajttips

Idag hade jag tänkt att tipsa om två bokiga hemsidor som jag verkligen gillar! Vi kör!



Först och främst: barnensbibliotek.se! Det är världens bästa webbplats för dig som är barn och gillar böcker. Där finns allt möjligt roligt, massor med boktips, intervjuer med författare och illustratörer, skrivtips och mycket mer! Dessutom kan man skaffa en inloggning och ett eget "krypin". Det är ungefär som en egen sida där du kan göra boklistor, visa vilken bok du läser just nu, skriva egna texter, recensioner och boktips, läsa andras texter, ha blommor och skriva meddelanden till dina kompisar. För några år sedan var den här sidan min absoluta favorithemsida! Jag var inne där ofta och det var där jag läste om böcker och hittade böcker jag ville läsa. Nu var det ett tag sedan jag använde sidan, men då älskade jag verkligen den! Barnensbibliotek ordnar skrivartävlingar och annat skoj lite då och då och jag älskar verkligen idén! Kika in där och skaffa dig ett krypin, vet ja!

Sedan vill jag också tipsa om en sida som jag snubblade över av en slump häromdagen, nämligen bokrecension.se. Det är en sida där du kan hitta recensioner på massor av böcker, eller skriva recensioner själv på böcker som du har läst! Superbra sida!

Har du något tips på en hemsida eller liknande som du tycker att jag borde kolla in? Lämna gärna en kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar