söndag 11 december 2016

Tredje advent: Önskelista

Julafton närmar sig med stormsteg. På min önskalista står såklart en hel del böcker. Mina föräldrar och släktingar tycker att det är svårt att köpa böcker till mig eftersom att de inte vet vilka böcker jag har läst och inte. Därför tänkte jag idag skriva en önskelista på de böckerna jag skulle bli överlycklig om jag hittade under granen. Självklart kommer jag inte att få alla dessa böcker och jag är tacksam vad jag än får. Men här får ni en liten hint mamma, pappa, mormor, farmor, moster. Jag säger bara, hint, hint!

Ingen normal står i regnet och sjunger, av Sara Ohlsson - En ungdomsbok många har skrivit och pratat bra om. Jag har länge velat läsa boken med det har inte blivit av.

Allt som blir kvar, av Sandra Beijer - Jag var och lyssnade på ett samtal med Sandra Beijer på bokmässan och blev väldigt sugen på att läsa hennes senaste bok!

Girl online: Going solo, av Zoe Sugg - Det här är tredje boken om Girl online och jag har de tidigare böckerna på engelska och skulle gärna vilja ha den tredje boken!

Sedan du försvann, av Morgan Matson - En ungdomsbok från Modernista som verkar superbra! Lite somrig, men jag vill gärna läsa den endå. 

Eviga glömskans allé, av Ritta Jacobsson - Vi skypeade med författaren Ritta Jacobsson på vår bokcirkel i skolan. Då berättade hon att hon var mest nöjd med sin bok Eviga glömskans allé, därför vill jag såklart gärna läsa den!

Idag är jag på teatern hela dagen och dansar. Vi har avslutning på terminen och sätter upp Aladdin vilket är jätteroligt! Lite stressigt och så, men mest kul! I skolan sätts betygen imorgon, så det kommer vara lite lugnare där. På tisdagen har vi en luciaföreställning som jag ska vara konferencier på och nästa vecka får jag jullov!

Hoppas du har en fin dag!

När tredje ljuset brinner, vi julklappar syr och mamma bakar
kakor och har ett fasligt styr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar