torsdag 15 december 2016

Throw back till tidigare julinlägg

Nu under december har jag ju gjort lite juliga inlägg under advent och inför det när jag höll på att tänka ut vad jag skulle göra för typ av inlägg tittade jag tillbaka på mina adventsinlägg från tidigare år. Jag kom fram till att jag faktiskt gjort en hel del bra julinlägg under åren som bokbloggare. Därför tänkte jag att vi idag ska titta tillbaka på mina tidigare julinlägg från föregående år.

2014 började jag julen med ett inlägg om min favoritjulbok, Titta, Madicken, det snöar! I inlägget beskriver jag väldigt bra vad boken handlar om, men sedan är det inte så mycket mer. Lite fina bilder och lite så. Här hittar du inlägget.

Andra advent skriver jag om det årets julkalender, Piratskattens hemlighet och boken God jul i stugan, en samling av några av Astrid Lindgrens julberättelser.

Nionde december ger jag en massor med julklappstips för olika åldrar och tredje advent tipsar jag om julkalendrar och julkalenderboken Tro på tomten, av Lotta Olsson.  

Sunes jul är en av mina favoritjulböcker. Den skriver jag om fjärde advent 2014. Så här beskriver jag den "Boken handlar om tioåriga Sune som är tjejtjusare. Han längtar mycket till julafton, världens bästa dag och vara snäll så han får några julklappar av jultomten. Vi får följa med honom genom december och alla klantiga saker som händer i Sunes familj."

2015 snäppade jag upp inläggen något, de blev bättre skrivna och mer kreativa. Första advent skriver jag om två julkalendrar man kan göra till sig själv eller någon man gillar. Ett otroligt fint inlägg tycker jag. Här hittar du det!

Det året fanns såklart Astrid Lindgren med också. Andra advent skriver jag om boken Julberättselser som precis som God jul i stugan är en bok fylld med Astrid Lindgrens 
julberättelser. Så här säger Lotta i berättelsen Visst kan Lotta allting; "Det är så bra med mig, jag kan så mycket! Allt utom slalom.".

Den tionde december skriver jag om ett bokigt julpyssel som görs av sidor ur en gammal bok. Ett jättefint julpyssel som fortfarande hänger kvar i mitt fönster.

Tredje advent tipsar jag om julklappar. Då satte jag ihop som små paket, med en bok och sedan något som man kunde ge tillsammans med boken. Om jag får säga det själv var det väldigt kreativt! Kolla gärna in inlägget här!

På min födelsedag, 20 december, var det fjärde advent. Då recenserade jag 2015-års julkalenderbok Skorstensjul som jag tyckte mycket om.

På julafton gjorde jag ett superfint inlägg med en lista på saker som var bra i julen. När jag läste det nu fick jag mycket julkänsla och blev peppad på julen!

Jag hoppas att du har en jättefin dag! Klicka gärna på länkarna för att läsa inläggen. Det var jätteroligt att titta tillbaka på min inlägg från föregående år och se hur mycket jag faktisk har utvecklats, både i mitt skrivande och i min kreativitet. Men jag blir nästan lite avundsjuk på mig själv 2015, många roliga inlägg blev det då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar