torsdag 1 september 2016

Läst i augusti

Sommaren är över officiellt nu och en mysig bokhöst ligger framför oss. Redan nu har skolan satt igång sin rullning och nu börjar alla andra aktiviteter också. Det känns bra, men jag känner mig lite stressad över allt som ska göras. Jag tänker försöka att ha mer och mer vardagsglädje och njuta av livet! Först tänkte jag att jag inte läst så mycket under månaden men när jag tänker efter har jag faktiskt läst en del. Sex böcker är faktiskt inte dåligt!

Under sommaren har jag läst om PAX-serien och del fem och sex, Gasten och Näcken, läste jag ut i början av månaden. Vad jag tycker om PAX vet ni säkert vid det här laget! De är underbara!

Katarina von Bredow har skrivit många bra ungdomsböcker som jag verkligen gillar. När jag såg boken Som om ingenting i bibliotekshyllan var jag tvungen att låna den. Dock tror jag att jag hade lite för höga förväntningar för jag gillade den inte så mycket. Jag tror att det här är en av Bredows första böcker och det märks verkligen att hon har utvecklats. De nyare böckerna tycker jag är mycket bättre upplagda. Som om ingenting var helt enkelt för långdragen, den kom aldrig vidare. Den handlar om Elin som går på en skrivkurs. Det visar sig att hennes bästa kompis pappa också anmält sig till kursen och Elin blir förälskad.

Anna Höglunds bok Att vara jag sträckläste jag på en kväll. Den var kort, bra, fin, läsvärd och innehållsrik med stor igenkänning. Boken utgår från en tonårstjejs tankar och jag tycker att alla borde läsa den!

I brevlådan landade en riktig pärla som jag tyckt mycket om. Nämligen Viveca och Camilla Stens nya bok Djupgraven som är en riktigt spännande bok för 9-12 år. Recensionsdatumet är inte förrän 15 september, så ni får hålla ut! Recension kommer!

Sedan till den sista boken jag läste under månaden, andra boken av Zoe Sugg, Girl online on tour. Den läste jag på engelska och det tog sin lilla tid, men nu är jag äntligen klar! Den var väldigt bra, men jag tror att jag gillade första boken snäppet mer och det är lite mer ansträngande att läsa på engelska. Men jag är stolt att jag gjorde det! 

September börjar nu och det kommer verkligen att bli så kul! Jag har massor av roliga boksaker planerade. Snart är det dags för bloggstafett om boken Vi är en från B Wahlströms, så den måste jag läsa! Fösta Bookworms-träffen närmar sig och tills dess ska vi läsa Så har jag det nu, av Meg Rosoff. Sedan är det BOKMÄSSAN! Som jag längtat och drömt om detta! Det ska bli otroligt roligt och jag ser fram emot det jättemycket. Bokmässan i Göteborg, here I come!


Tillbaka till min fina skola vid ån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar