torsdag 22 september 2016

Läslovspriset och bokmässan

Vecka 44 är det äntligen dags för läslovet! Då ska jag bara njuta av massa härliga böcker och ta en liten paus från skolan! Du som är mellan 7-13 år kan tjuvstarta läslovet redan nu med att vara med och tävla om Läslovspriset! Då ska du skicka in ett bidrag på temat "Viktigast för mig". Det kan vara en film, berättelse, dikt eller sång som du gör själv eller tillsammans med kompisar. Vinnaren utses av en jury bestående av bland annat Martin Widmark och Johan Unenge. Priset är en resa till Stockholm där man får bo på hotell. Man får även ett studiebesök på ett bokförlag, träffa barn- och ungdomsboksförfattare, ett bokpaket och hyllningar på Läslovsfestivalen! Låter ju hur kul som helst! Synd att jag är lite för gammal, annars hade jag helt klart varit med! Passa på du som är 7-13 år! Mer info hittar du här.

Något som snurrar väldigt mycket i mitt huvud just nu förutom skolan, dansen, läxor och så är BOKMÄSSAN! Det är något jag sett framemot länge nu! Och imorgon är det dags för mig att åka dit! Mässan började ju redan idag, men jag ska bara dit på lördag och söndag. Så imorgon har jag ledigt från skolan efter lunch och ska åka tåg tillsammans med min mamma ner till Göteborg. Jag är så taggad! Ja, ja! Nu ska jag fortsätta packa inför bokmässan. Kanske att jag skriver något på vägen ner annars hörs vi på söndag med ett jättespännande inlägg! Stay tuned, det kommer bli så kul!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar