torsdag 7 april 2016

Girl Online - Recension

Girl online är en ungdomsbok skriven av youtubern Zoella eller Zoe Sugg som hon egentligen heter. Den är utgiven på Bonnier Carlsen och du kan hitta den på Adlibris och Bokus.

Penny har en blogg där hon skriver om de mest personliga sakerna som hon inte kan prata med någon om, förutom sin bästa kompis Elliot. Hon kallar sig för Girl Online och bloggar om vänskap, killar, sina klumpiga misstag och panikattackerna som hon börjat präglagt hennes liv på senaste tiden. Penny är ganska klumpig och gör ofta bort sig. När en stor katastrof inträffar framför hela skolan räddas det av en jobbresa med familjen till USA. Och på andra sidan Atlanten förändras hela hennes liv...

Jag hade inte så höga förväntningar på den här boken men jag gillade den mycket! Det var en supermysig feelgood- och kärleksbok som var så himla härlig att läsa! Jag tyckte mycket om många karaktärer, speciellt Noah, han verkade så himla härlig. Penny är lite klumpig av sig och gör ofta bort sig, det tycker jag är bra. Det visar läsaren att det finns fler som inte är perfekta. Berättelsen är så bra och jag gillar hur boken är skriven. Det får mig att vilja fortsätta läsa. Slutet och mitten är speciellt härliga, förutom att man vill att boken ska vara längre. Omslaget är fint! Jag tror inte det finns något dåligt med den här boken, bara att den tog slut för fort. När jag väl hade kommit in i boken ville jag inte sluta läsa. En rolig sak med boken var at man fick läsa Pennys blogginlägg, det blev ett bra avbrott i texten. Jag gillade även att man fick läsa sms och kommentarer från bloggen.

Jag rekommenderar verkligen den här boken till alla mellan 12-15 år, ni kommer älska den! Speciellt om du gillar härliga kärleksböcker som jag är svag för. En riktigt bra debutbok av Youtubekändisen! Jag har nu också fått reda på att det har kommit en till bok om Penny, Girl Online On tour, heter den. Jag är så himla taggad på att läsa den så snart som möjligt!

Jag ger Girl Online av Zoe Sugg 4 av 5 ugglor eftersom att jag verkligen gillade den! Den var supermysig att läsa och gjorde mig glad!