söndag 3 april 2016

Astrid Lindgren på spotify

Nu finns Astrid Lindgrens fantastiska ljudböcker att lyssna på på Spotify! Karlsson på taket, Madicken och Rasmus på Luffen är bara några exempel. Det är bara att söka på Astrid Lindgren så kommer det upp! Jag har än så länge bara lyssnat på Madicken, men jag ska självklart lyssna på alla! Det är Astrid själv som läser och jag älskar att lyssna på hennes röst. Den passar så bra till berättelserna!

Nu på påsklovet har mamma börjat läsa Bröderna Lejonhjärta för mig och min lillebror. Jag gråter floder vid de sorgliga ställena, jag tror att det är den enda boken jag har gråtit till på riktigt. Men den är precis lika bra och välskriven som alla Astrid Lindgrens böcker. Hon är nog min favoritförfattare genom alla tider! Hennes böcker är så fint och bra skrivna och de kan beröra både stora och små!



2 kommentarer:

  1. jag har listat några favoritinlägg från veckan som gått och ditt inlägg är med :) trevlig helg, kram !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt! Tack!
      Ha en mysig helg.
      Kram <3

      Radera