torsdag 1 oktober 2015

Voodookvinnans hemlighet - Recension

Voodokvinnans hemlighet är den femte fristående delen i deckarserien om Klara och Bella. Boken passar bäst för dig mellan 9-12 år och är skriven av Åsa Öhrnell och utgiven på Idus förlag. 

I Sverige är det snöslaskigt och blött på gatorna, men när Klara vinner en resa till Karibien höjs stämningen. Bellas familj följer också med och alla set fram emot en lugn och stillsam semester. Men det blir inte riktigt som de tänkt sig. Redan vid frukosten första dagen börjar det hända märkliga saker. Folk faller ihop efter att ha druckit smoothie och någon hävdar att det är magi. Bella och Klara bestämmer sig för att ta reda på mer, då upplever de ett spännande äventyr. 

Jag gillade den här boken väldigt mycket eftersom att den var väldigt spännande att läsa. Den var också väldigt välskriven och jag gillar den röda tråden med hur allt hänger ihop. Det är så kul att författaren får med så mycket små detaljer som man sedan får veta varför om i slutet. 

Voodokvinnans hemlighet är ju femte fristående delen i en serie och jag har inte läst de andra böckerna innan. Så det är inget man måste göra, det enda är att de nämner lite gran om de tidigare sakerna de gjort. När jag läste den hör boken blev jag väldigt sugen på att läsa de andra böckerna eftersom att jag gillade den här väldigt mycket. 

Vad mer ska man säga? Det här är en spännande deckare som jag önskar att jag hade läst när jag var runt 11 år för då hade jag nog gillat den ännu mer. 

Jag ger Voodookvinnans hemlighet 4 av 5 ugglor.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar