tisdag 20 oktober 2015

Nytt i bokhyllan - Bokhaul #3

På senaste tiden har jag fått hem lite recensionsexemplar och idag tänkte jag berätta om dem. Jag är så exalterad över att läsa dem och det ska bli då rolig att skriva om dem!

Som ni kanske vet älskade jag Anna och den franska kyssen och nu har jag fått Stephanie Perkins nya bok Lola och pojken i huset bredvid. Den var jättebra men inte lika bra som boken om Anna. Du får läsa mer om vad jag tyckte om boken i min recension (länk). 

Jag har också fått en hunddeckare, Vargskräck heter den och är skriven av Jeanette Bergenstav. Det här lite nytt med en hundbok, men det ska bli spännande att läsa! Jag tror att jag kommer läsa den på höstlovet, för jag har inte hunnit läsa den än. Men då kan jag verkligen koncentrera mig ordentligt på den, när jag har lov istället. 

Youtubestjärnan Clara Henry har skrivit en bok om mens, Ja jag har mens, hurså?. Den har jag fått som e-bok. Den är väldigt lärorik men också rolig och viktig. Men mer om den får du läsa en en kommande recension. 

Sist men inte minst så har jag fått en bok med riktigt fint omslag, nämligen Chokladtoppar och vätteljus av Ingrid Jönsson. Den innehåller både vardagliga daler och lite övernaturliga saker. Man får veta mer om naturväsen och följa med bakom i tiden. Jag läser den just nu och än så länge är jag positiv till den, jag kommer att recensera den inom en snar framtid. 


Jag är väldigt tacksam över dem här böckerna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar