lördag 24 oktober 2015

Boktips för årets roligaste vecka - LÄSLOVET

Nu har läslovet äntligen börjat och här är mina 5 bästa boktips för läslovet!

1. PAX- serien av Ingela Korsell, Åsa Larsson och Henrik Jonsson råder jag dig att läsa om du inte gjort det! Det är lite småläskiga Urban fantasy böcker som du kan sträckläsa under lovet. Den tredje boken Mylingen har en riktig Halloweenkänsla! 

 
2. Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins har dock inget med Halloween att göra men det är en väldigt härlig triangel-drama bok. 

3. Varför inte bli expert på mens under lovet genom att läsa youtubestjärnan Clara Henrys bok Ja jag har mens hurså? på lovet? 

4. En riktigt spännande och övernaturlig bok som passar att läsa i höstmörkret är Dolda tecken av Emma Askling.


 
5. Vill du läsa en rolig bok på läslovet så tipsar jag om Född fenomenal av Josphine Bornebusch. Den innehåller många roliga karaktärer och underhåller väldigt bra! 



2 kommentarer:

  1. Det är så roligt att du är så härligt positiv till läsandet.
    Igår fyllde min äldsta dotter 17 år. Jag köpte "Konsten att ha sjukt låga förväntningar" till henne efter att ha läst om den på din blogg. Vi får väl se om hon gillar den :)

    SvaraRadera