fredag 28 augusti 2015

Läst i augusti

Augusti var en bra månad! Jag var på dansläger, hade det mysigt vid sommarstugan och skolan och dansen började. Men jag läste inte så mycket eftersom att jag hade annat att göra.

Den första boken jag läste under månaden var Himlen börjar här, av Jandy Nelson. Det var en härlig och sorglig kärleksbok. Jag har tidigare läst Jag ger dig solen men den här var mycket bättre skriven. Snart kommer en recension på den hör boken så om du vill veta mer om den så är det bara att hålla utkik.

En väldigt somrig bok jag läste var Som eld av Sara Lövenstam. Det är en kärlekshistoria som utspelar sig i skärgården. Så nu när sommaren nästan är slut kan man längta tillbaka till sommaren genom att läsa den här boken.

Snart är det dags för hösten första bokcafé och därför läste jag en bok som vi ska prata om där, Den blomstertid nu kommer av Marie-Chantal Long. Den handlar om några killar som gör ett rånförsök. Det var meningen att de bara skulle ta pengarna och sedan sticka men allt går fel.

En annan Abbe av Katarina Kieri läste jag också. Men den får ni läsa om i en recension senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar