torsdag 16 april 2015

Skuggan i fönstret - Recension

"Skuggan i fönstret", av Annika W. Mattson är en fristående fortsättning på "Sms från graven". Det är en spännande bok som passar bra för barn mellan 9-12 år.

Det är sommarlov och Lucia, Love, Melker och Charlie har tänkt att vara på stranden hela dagen. Men planerna ändras för Melker när Love berättar att han har sett någon i skolan, som ska vara tom nu på lovet. Han är säker på att det är en zombie och bestämmer sig för att smyga dit och leta i natt. Nästa dag utbryter ett ruskigt oväder och Melker har inte kommit tillbaka. Ska Lusia och gänget hinna rädda honom innan han blir uppäten av en zombie?

Jag gillar karaktärerna och beskrivningarna av miljöer. Det är bra att boken innehåller både spänning, övernaturligt och vardagliga saker man kan tänka på pubertet och kärlek. Boken har en ganska enkel handling som är lätt att följa med i och den är även lättläst. Jag ger "Skuggan i fönstret" 3 av 5 ugglor eftersom att det är en bra bok med jag rekommenderar den mer till de som är lite yngre än mig.


 

4 kommentarer:

  1. Hur många visningar ungefär har du på din blogg? Totalt och per dag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det varierar från dag till dag. Ibland är det runt 10 visningar och ibland runt 100. Och just nu har jag totalt 7772 sidvisningar!

      Radera
  2. Jag har nominerat dig till Liebster award.
    http://skrivrobert.blogspot.se/2015/04/liebster-award.html

    SvaraRadera