tisdag 3 mars 2015

Läst i februari

Under februari har jag läst fyra böcker. Alla har varit bra, roliga att läsa och jag är helt enkelt nöjd med min läsning denna månad.

Först och främst läste jag den första boken som fick 5 av 5 ugglor av mig! "Det övergivna huset", av Emma Askling *, var jättebra och spännande. Det jag gillar mest är att den handlar både om vardagsproblem och övernaturligheter och att boken har en röd tråd, att alla saker som händer hör ihop på olika sätt.

Nästa bok jag läste var "Stenänglar", av Kristina Ohlsson. Det var en bra och spännande bok med lite övernaturligt i sig. Även den hade en bra röd tråd med hur alla saker hänger ihop.

Eftersom att jag ska på ett bokcafé så har jag läst "Avblattefieringsprocessen", av Zulmir Becevic. Den handlar om en invandrarkille som bor i ett påhittat Sverige där de som styr landet är emot invandrare. Han måste gå igenom en process för att bli svensk. Det kommer att komma en recension på den här boken snart.

Den sista boken jag läste var "Jag måste berätta", av Magda Eggens. Där berättar Magda om sina upplevelser som jude i ett koncentrationsläger under Andra världskriget. Det är en riktigt gripande och sorglig bok baserade på verkliga händelser som hon har varit med om. Det kommer kanske komma en recension även på den här boken.

I mars händer flera bokrelaterade händelser för mig! Jag ska på bokcafé och bokkollo, det ska bli jätteroligt! Jag ska läsa Pax-böckerna inför bokkollot och lite andra böcker jag lånat på biblioteket. (Läs mitt tidigare inlägg för att får veta mer om de böckerna).



* De böckerna som jag recenserat sätter jag in en länk vid bokens titel som du kan klicka på om du vill läsa min recension.

2 kommentarer:

  1. Bokkollo låter ju jättekul! Hur länge håller det på? Måste du ta ledigt från skolan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska verkligen bli jätteroligt! Det börjar på eftermiddagen efter skolan på fredagen och slutar på eftermiddagen på lördagen!

      Radera