söndag 1 mars 2015

Bokrea och bibliotek

Idag har jag varit på biblioteket och lånat böcker. Det blev en hel del... Jag hoppas att böckerna är bra och det ska bil roligt att läsa dem!

• Pax - "Nidstången" och "Grimmen", av Ingela Korsell och Åsa Larsson - Jag ska på ett bokkollo och då kommer Ingela Korsell vara där och berätta om sina böcker och ge skivtips. Så då tänkte jag att jag borde läsa de böckerna. Man kommer att få böckerna men jag vill gärna hinna läsa dem innan så jag lånade dem ändå. 

• "Ballongfararen", av Mårten Sanden - Jag är jättespänd på att läsa den här boken. För för ungefär ett år sedan var jag med i en Deckarklubb och då fick vi träffa författaren och provläsa den här boken innan den var utgiven. Det ska bil roligt att läsa den igen och se vad som är annorlunda. 

• "Klassresan", av Moni Nilsson - Jag fick ett tips av Elivira på "The world I live in" att jag skulle testa Moni Nilssons böcker på mitt inlägg om vad jag saknar i bokvärlden. Så nu tänkte jag göra det. 

• "Kanske är det allt du behöver veta", av E. Lockhart - Mamma hittade den i bibliotekshyllan och gav den till mig. Jag har sett att många bokbloggare skrivit om den så jag tänkte att jag kanske borde testa den. 

Jag fick även med mig en till bok hem men den var inte från biblioteket. Vi hämtade böckerna vi beställt på bokrean från adlibris. Jag fick boken "Det är så logiskt alla fattar utom du", av Lisa Bjärbo. Jag läser hennes blogg och ville testa hennes böcker, jag fick även tips av Elvira att testa de böckerna. 

På tal om bokrean, jag tycker inte att jag brukar hitta så mycket bra böcker där. I alla fall inte barnböcker. De tidigare åren har jag inte läst så mycket ungdomsböcker och då har jag mest kollat på barnböckerna. Det här året har jag endast tittat på adlibris så jag har inte så stor koll på vad som finns på andra ställen. Men det ska jag göra.
 

Hoppas att ni här haft en trevlig helg! 




2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du ska testa på både Lisa Bjärbos och Moni Nilssons böcker! Hoppas du gillar :)

    SvaraRadera
  2. Jag måste hålla med dig om att bokrean har varit rätt dålig när det gäller barnböcker såvida du inte är 5 år (för då verkar det finnas lite mer). Agnes Cecilia och Tordyveln Flyger i Skymningen är två bra böcker som är med på rean, Tordyveln fanns förra året också, gamla klassiker!

    SvaraRadera