torsdag 19 mars 2015

Bokmärken

Jag tycker om att läsa och att pyssla. Om man sätter ihop de sakerna; du kan pyssla bokmärken. Så ibland om jag inte har något att göra och vill pyssla. Men inte kommer på vad, så blir det ofta några bokmärken. Nu tänkte jag berätta mina bästa tips för roliga och fina bokmärken som är enkla att göra.

Du kan behöva; papper, tidning, pennor, glitterlim, sax eller annat kul att dekorera med. Jag brukar ofta göra som en lång remsa och ha något som sticker ut utanför boken. Det kan vara ett hjärta eller en uggla, som jag har gjort eller något helt annat som du tycker är fint. Man kan också skriva något kul. Jag hade lite dålig fantasi, så jag skrev bara mitt namn, "Läser just nu..." och "En bok...".  Om du har en tidning kan du klippa ut bilder eller mönster och klistra på. Det är fint att dekorera med glitterlim eller något annat du tycker är fint. Du kan göra dina bokmärken precis som du vill ha dem!

1 kommentar:

  1. jättefina bokmärken! ugglan är ju för söt! skulle önska att jag var lite pysslig.

    SvaraRadera