söndag 22 mars 2015

Bokbloggsjerka: Om bokbloggandet, drivkrafterna och läsare


Den här helgen har varit väldigt rolig! Jag har varit på ett bokkollo och det kommer ni få veta mer om i nästa inlägg. Nu är det i alla fall dags för bokbloggsjerkan, veckans fråga lyder:

Jag skulle vilja veta hur andra bokbloggare interagerar med sina läsare, lockar till sig nya läsare och får de befintliga läsarna att fortsätta besöka bloggen. Jag skulle gärna vilja läsa mer om vad som driver bokbloggarna till att blogga och hur mycket de tänker på sina läsare när de bloggar.

För att få fler läsare på min blogg brukar jag försöka vara med på så mycket som möjligt som bokbloggare anordnar. Exempelvis bokbloggsjerkan, eftersom att det är många bokbloggare som läser bokbloggar. Reklam för bloggen gör man lätt genom sociala medier.  Jag försöker att uppdatera min blogg regelbundet och skriva inläggen så bra och intressanta jag kan.

Jag tycker att det är så kul att läsa böcker och skriva blogginlägg! Det är nog det som driver mig framåt. Jag blir glad när jag får snälla kommentarer och beröm, det gör att man vill fortsätta! 

Jag tänker inte speciellt mycket på de som läser bloggen när jag skriver mina inlägg utan skriver mest för mig själv. Men när jag ser att vissa inlägg blir mer populära än andra försöker jag självklart att få in fler sådana inlägg. 

4 kommentarer:

  1. Jag tror att det blir bäst om man gör det man själv gillar och tror på :)

    SvaraRadera
  2. Det är väldigt viktigt att man tycker det är kul att blogga!

    SvaraRadera
  3. Om bokbloggare länkar till varandras bloggar och besöker varandras bloggar och ger kommentarer, så blir det mer fart och roligare.

    SvaraRadera
  4. min blogg har jag som en läsdagbok. ibland slinker det med lite film och TV-serier också. det är kul att både få och ge kommentarer. läsutmaningar är roliga och bra. och att man försöker göra inlägg ganska ofta - utan att det för den skull blir en press. det ska vara roligt att blogga! ska bli kul att läsa om ditt bokkollo

    SvaraRadera