måndag 5 januari 2015

Ugglesystemet

Nytt år och nya tag! Jag ska ändra på mitt ugglesystem som jag betygsätter böcker på till fem ugglor istället för tio ugglor. Det blir lättare att hantera och jag tyckte inte att mina pärlplatteugglor var så fina.

1 uggla -   Jag tyckte inte alls att boken var bra.
 
2 ugglor - Inte riktigt min smak men jag läste igenom den tillslut.
 
3 ugglor - En helt okej bok som är läsvärd, men inte hade det där lilla extra.
 
4 ugglor - En bok som var bra och jag gillade den.  
 
5 ugglor - En väldigt bra bok som jag gillade mycket, du måste läsa den!
 
På det här sättet kommer jag alltså att betygsätta böckerna i mina recensioner detta år.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin och bra blogg du har. Har nyss hittat hit. Nu kommer jag inte ihåg hur men det spelar heller ingen roll. Tycker det är roligt att läsa vad barn/ungdomar tycker om böcker. För det mesta är det ju vuxna som recenserar barn/ungdomsböcker. Hitt kommer jag att komma tillbaka!

    SvaraRadera