tisdag 21 oktober 2014

Intervju med Tova från Bokugglan

Tova har en jättebra bokblogg som heter Bokugglan och nu ska ni få läsa en intervju med henne.


Vad läser du just nu och vad handlar den boken om?
Igår kväll läste jag ut Röd som blod av Salla Simukka som jag blev positivt överraskad över. Den handlar om en ung tjej som hittar tvättade pengar i ett rum i hennes skola. Hon dras in i ett fall som är mycket större än vad hon först trodde.

Nu när jag har läst ut denna vet jag inte vad jag ska läsa, blir nog någon bok som jag fick med mig hem från Bokmässan.


Hur kommer det sig att du började bokblogga?
Jag var ganska liten när jag började blogga, jag var 9 år. Jag började efter att ha läst en intervju med en bokbloggare i Barnens Bokklubb. Det lät väldigt kul och jag gillade att läsa och skriva. Sen tog jag en paus men började sommarlovet 2011 för att jag inte hade något att göra.


Vad är ditt bästa tips för en bra bokblogg?
Jag tycker man ska blanda inläggen och inte bara göra recensioner. Jag gillar att läsa nyheter om böcker och författare, blandat med recensioner. Jag tycker också det är viktigt att man uppdaterar ganska regelbundet, att det är ungefär lika lång tid mellan inläggen: en gång om dagen, en gång i veckan eller en gång i månaden. Då vet man hur ofta man ska gå in på bloggen.


Vilket är ditt bästa boktips?
Denna frågan är så svår men just nu är min favorit Jag, En av David Levithan. Den är väldigt unik och så rolig idé. Det handlar om En som varje morgon vaknar i en ny människas kropp. Han brukar bara försöka smälta in, men en dag så träffar han Ramona, och han kan inte sluta tänka på henne trots att han är i nya kroppar...

Hur många böcker har du läst det här året och hur många tror du att det kommer att bli?
Jag har läst ganska lite detta året om man jämför med andra år. Just nu har jag läst 52 böcker, vilket är mycket men mindre än vad jag brukar. Jag tror faktiskt det kommer bli mindre och mindre ju äldre jag blir, för det blir svårt att hinna. 
 
Tack Tova för att du ville vara med på min intervju!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar