måndag 27 oktober 2014

Höstlovsläsning

Nu är det äntligen dags för höstlov och det är väldigt skönt! Jag ska passa på att läsa mycket och vara med kompisar och såklart blogga lite. Jag har hunnit med en hel del redan och idag var jag på biblioteket.  Så under höstlovet blir det som sagt väldigt mycket läsning, bland annat de här böckerna:

  • Resan till tidens slut, av Erika Vallin
  • Kanske ihop, av Johanna Lindbäck
  • Stora boken med spökhistorier, av Dan Höjer
  • Gastar och grodyngel, av Ewa Christina Johansson och Jonna Björnsten
  • Mormorsmysteriet, av Elsie Johansson
  • Vi springer, av Joar Tiberg
  • Mon super-meilleur compain, av Philippe Diemnsch
  • Tid för frukost - Favoriter, nya och gamla, från Arla

Det är många bra böcker av olika genre. Jag tänkte läsa lite spökhistorier eftersom att det är halloween och så lånade jag en av de augustnominerade barnböckerna; "Vi springer".  En bok är på franska och en bok är köpt i mataffären som innehåller en massa bra frukosttips. De andra är bara vanliga böcker som jag brukar läsa, men alla ska i alla fall bli roliga att fördröja höstlovet med.

Jag har tänkt att lägga upp lite mer på bloggen nu när det är lov och det här är vad ni kommer att få läsa under denna vecka; en recension, en intervju, ett inlägg om vad jag läst i oktober och såklart en bokbloggsjerka! Det ska bli kul med höstlov och jag hoppas att ni kollar in på min blogg den här veckan för det kommer bli väldigt roliga inlägg att läsa!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar